Tworzenie pozytywnych doświadczeń w miejscu pracy to coś więcej niż tylko wygląd biura. Nie chodzi tu tylko o wybór innowacyjnych mebli biurowych i ciekawego wystroju. Chodzi także o to, co dzieje się między ludźmi w biurze.
Jeśli pracownicy zawsze są w konflikcie, ludzie są zestresowani, a kierownik nie stara się ich słuchać, czy naprawdę myślisz, że eleganckie biuro wszystko rozwiąże?
Pozytywne doświadczenia w miejscu pracy to o wiele więcej niż tylko wygląd biura, ale z pewnością odgrywa on ogromną rolę.
Jako menedżer, jeśli chcesz zapewnić swoim pracownikom jak najlepsze środowisko pracy, musisz uwzględnić najlepsze pomysły na wystrój biura i meble biurowe, ale musisz także zwrócić uwagę na to, jak ludzie są traktowani i jakie rodzaje pracy wykonują.
Jedną z najważniejszych rzeczy, jaką może zrobić każdy menedżer, a także wszyscy współpracownicy, jest słuchanie.
Większość z nas zakłada, że słucha, ale w rzeczywistości słyszymy tylko słowa. Nie wczytujemy się w to, co się do nas mówi i nie odczytujemy sygnałów werbalnych i niewerbalnych. Jeśli chcesz mieć pewność, że morale pracowników pozostaną na wysokim poziomie, słuchanie jest jednym z najważniejszych elementów listy rzeczy, które należy zrobić.
Zapoznaj się z tą infografiką, która przedstawia kilka bardzo jasnych kroków, jak być lepszym słuchaczem.
Źródło - https://blog.visual-paradigm.com/10-steps-to-effective-listening-infographic/
Słuchanie pracowników oznacza, że lepiej ich poznasz. Zrozumiesz, kiedy coś jest nie tak, jak powinno, i nawiążesz z nimi bardziej efektywne relacje. Ponadto pracownicy będą mieli do Ciebie pełne zaufanie, ponieważ będą wiedzieli, że bierzesz pod uwagę to, co mówią.
Pracownicy powinni również pracować nad swoimi umiejętnościami słuchania w kontekście współpracy z innymi osobami w zespole. Wszyscy musimy starać się doskonalić tę bardzo ważną umiejętność, zarówno w miejscu pracy, jak i poza nim. Nie da się jednak ukryć, że jeśli doświadczenie w miejscu pracy ma ulec poprawie, wszyscy musimy skupić się na tym, by słuchać wyraźnie, a nie tylko słyszeć to, co chcemy usłyszeć.